لورل و هاردی درکارزارهای انتخاباتی ! - جک و اس ام اس جدید و به روز
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جک و اس ام اس جدید و به روز



علیرغم  دم سردیهای نسبتا عجیب وبیش از حد این  روزها که البته خبر خوبی هم برای علاقمندان به حفظ شرایط موجود خواهد بود انتظار می رود بازار انتخابات درروزهای آتی  داغ تراز اینی  شود که هست واین نوشته هم درجهت آن است که به این نتیجه برسد که شاید هنوز راههایی وجود داشته باشد تا بتوان با برخی ملاحظات سرنوشت این انتخابات را از سر نوشت :

ادامه حضورنامیمون احمدی نژاد نه فقط برای امثال بنده که عجالتا جزو غریبان در غربت محسوب می شوم بلکه برای سایر هموطنان غریب در وطنمان هم مایه ننگ و سرافکندگی فراوان است و صرفا بدلیل احساس نیازشخصی به پرداختن به این مسئله مهم اجتماعی  خودرا وادارمی بینم که علیرغم میل باطنی با قلمی کردن برخی استنباط های خود درچنین کارزار مسخره ای مشارکت نمایم .

ریخت وپاش های آخرکاری رئیس جمهور فعلی در روستاها و بقول خودشان بخشی از دهک های پایینتر، شاید پرهزینه ترین ، جدی ترین و منسجم ترین حرکت انتخاباتی یک کاندیدا دراین دوره باشد که البته هرینه های گزاف تبلیغاتی آن همچون هزینه  سایر شیرین کاریهای ایشان نه ازجیب مبارک که ازکیسه بیت المال والبته درجهت تضمین آراء ایشان و فقط در همین ایام خرج می گردد وبارهای مالی بیشتر آن هم بزودی بردوش همه سنگینی خواهد نمود.درهرحال بیایید و پراکندگیهای اکثریت آراء مردم و جانبداری های کودکانه  برخی از باصطلاح شخصیت های موجود  از هریک از این آقایان (کروبی یا موسوی ) علیرغم حیرت زدگی بیشتر مردم اسیرادامه این گونه رقابتها را بگذارید در کنار چنین عملیات منسجمی  تا پیش بینی نتایچ این کارزار مسخره برایتان آسان گردد.

در چنین شرایطی شاید برای هر فردمستقل ایرانی  رضایت بخش ترین کارها سکوت و وارد بازی احمقانه انتخاباتی این آقایان بی تدبیر وفاقد صلاحیت نشدن باشد. آخر کجای دنیا رسم است که یک ملت چند هزارساله با آن تاریخ و تجربه پرفراز و نشیب(که البته متاسفانه درصد نشیبش همواره بیشتر از فرازش بوده است !) واین همه انسان نخبه در سرتاسر دنیاکه حداقل بسیاری از آنها در کاری که می کنند  دارای صلاحیت و تبحر کافی هستند، آنقدر بیچاره و مفلوک شده باشند که بیایند و بین مهره هایی همچون احمدی نژاد ، کروبی ورضایی وهمینطور موسوی دست به انتخاب رئیس جمهوربرای خود بزنند.

 

آیا واقعا برای سکوت بیست ساله موسوی دلایل گفته شده از سوی او قانع کننده بوده است.حالا جدای اتفاقات دهه شصت( که البته نخست وزیر بایستی پاسخگوی بسیاری از آنها باشد) آیا کم مسئله دربیست ساله بعدی در این مملکت وجودداشته است که حتی موجودات تک سلولی را هم وادار به صحبت کردن نکرده باشد؟ وواقعا ایشان چگونه نخست وزیری بوده است که توانسته  بیست سال آزگار زیپ دهان مبارکشان را بالکل بر هر اتفاق میمون و نامیمونی بکشد وصرفا مشغول نقاشی کردنش باشد؟

در هرحال هدف از طرح این صحبتها به هیچوجه نقد موسوی نیست که با هرنگاهی به این موضوع حداقل زمان مناسب انجام  اینکارازهیچ منظری  نمی تواند این روزها باشد. مشکل اصلی امروز جلوگیری از تکرار آن سونامی معروفیست که 4 سال پیش برسرمردم ما نازل گردید ودلیل اصلی آن هم از نظر اینجانب ، بی تجربگی  ، خودخواهی وعقب افتادگی سیاسی آقایان موسوم به اصلاح طلب بوده است و طرفه اینکه این حماقت هم اکنون نیز بشدت  در حال پی گیری است . موسوی و کروبی دو نماینده از جریان اصلاح طلب می باشند که در بین این دو حداقل به جرات می توان گفت کروبی نه تنها مزیتی ندارد بلکه همواره موجبات تفرقه وچند دستگی مابین دسته جات اصلاح طلب هم بوده است.کروبی نه سواد اینکار را دارد و نه توان و دانش آن و نه مقبولیت حداقل لازم برای اینکار و درصورت انتخاب و با توجه به استعدادهای آقای کروبی پیش بینی می شود  ایشان سوژه ای بسیار مناسبتراز خیلی ها برای کارخانجات جوک سازی  خصوصی و البته دولتی درآینده  باشد.

           

شاید در بدو امرو با توجه به نیاز مبرم کروبی به گرفتن مشاوره  در هرزمینه ای! از دید آقای عبدی و کرباسچی و نظایرآنها ایشان سوژه آماده تری برای تحت تاثیر قرار گرفتن بنظر آمده باشد ولی درنظر داشته باشید با امکانات بالقوه ای که آقای کروبی دارند و گزک هایی که به راحتی به دست امثال برادر حسین های سناریونویس داده یا می دهند وباتوجه به عدم توانایی دفاع و برخورد موثر ایشان با لجن پراکنی های اپیدمیک در این جامعه، همواره خوراک بالقوه خوبی برای برخوردهایی ازاین دست هم خواهند بود. هنوز هیچ چیز نشده برادر حسین برای اتفاقات طبقه سیزدهم خیابان طالقانی وماجرای همیشه پرشا ل آقایان، یعنی شهرام خان جزایری خط ونشان کشیده است.

 

با توجه به این ملاحظات و شاید به شکرانه همان عزلت نشینی ها ، احتمالا جناب موسوی  کمتر فرصتی برای آلوده شدن در گنداب مستعد والبته فراگیر حکومتی  درسالهای اخیرو همینطور بهانه بدست برادر حسین دادن ها پیدا کند که خود می تواند مایه امیدواری باشد.

این حرفها در یک ماه مانده به برگزاری انتخابات  از این رو زده می شود که شاید هنوزگوش شنوایی در گوشه ای باشد و در فرصت باقیمانده  از تکرار زودهنگام تاریخ کوتاه مدت این کشورحتی المقدور پیشگیری بشود.همه بخاطر داریم که ظهور این حلقه گمشده  خلقت صرفا بواسطه هنرهای مادرزادی ایشان والبته باحمایت های شورای محترم نگهبان ایشان نبوده است .این نعمت بیش از عوامل دیگر صدقه سری رقابت مخالفان احمدی نژاد یعنی  رفسنجانی ، کروبی ، معین و حتی قالیباف که بیشترین آراء شرکت کننده در انتخابات 84 را از آن خود کرده بودند هم بوده است که البته در این دوره هم با حضور همزمان وهنرمندانه افرادی نظیر موسوی  وکروبی امید به پیروزی احمدی نژاد چیز بعیدی نخواهد بود.   

از لحاظ ضرورت درنظرگرفتن میزان مقبولیت اجتماعی کاندیداها، بنظر می رسد میرحسین شانس بیشتری نسبت به کروبی داشته یاشد وباتوجه به  توانایی های بالقوه  تخصصی ایشان ،طرفدارانشان هم توانایی بیشتری برای مانور دادن در مقابل احمدی نژاد خواهند داشت. توجه داشته باشیم یکی از موضوعاتی که احمدی نژاد در 4 سال گدشته برروی آن مانورداده است اشاره مستمربه بی لیاقتی و بی سوادی تمامی پیشینیانشان بوده است و به گمان خود نامبرده که البته در این مدت بشدت برسرخود معطل مانده اند، او بهترین گوزینه  برای احرازچنین پستی از ابتدای خلقت تا پایان آن بوده است و تنها رقیب قابل توجه ایشان هم  احتمالاشهید رجایی بوده است و بقیه هم علی القاعده پشم شتر!

موسوی با سکوت طولانی خویش ودوری از کارهای اقتصادی آشکار، حداقل توانسته است نسل امروز و نسل های باقیمانده از سالهای جنگ را دچار توهمات زیادی درمورد توانایی های  خودش نماید. زدودن خاطرات شلنگ تخته های جهانی احمدی نژاد در4 سال گذشته یک ضرورت و درجهت خدمت به شعورایرانی و شاید کل  بشریت باشد و موسوی هم در صورت موفقیت وارث سیاهکاریهایی است که باید درگیر رفع ورجوع آن شود والبته خوشبختانه باهمین ادعا هم به صحنه آمده است.

حرکت مشترک کروبی  با  موسوی تا امروز یادآور پیش انتخابات های  مترقی درکشورهای دارای رژیمهای دمکراسی بوده است که در زمان  مقتضی وبعد از نظر سنجی های لازم منجر به اعلام یک کاندیدای واحد برای یک حزب سیاسی می گردید. کاری که مشخصا نشاندهنده بلوغ سیاسی و رشد یافتگی یک جریان سیاسی بوده است ، اما درصورت عدم توجه به این هشدارها و باقی ماندن  هردو در گردونه این رقابت به امید واهی  کسب قدرت،بایستی  فاتحه نقش سیاسی خود و سایر حامیان ریز ودرشتی که موافق این کار آنان  هستند را بخوانند. افرادی همچون عبدی و کرباسچی  نیزکه شاید از سر بی اعتمادی به موسوی ودر حقیقت بی اعتمادی به خاتمی وحزب مشارکت به توهمات کروبی  در این ارتباط دامن زده یا می زنند بهتر است بدانند در صورت تکرار چنین اتفاقی علاوه بر اثبات یک بی لیاقتی دیگربرای خودشان، در مشکلات سالیان بعدی این مردم هم نقش آفرینی نموده اند که بایستی از حالا به فکر پاسخگویی بیفتند .

شاید این بهترین فرصت برای کروبی باشد تا با انصراف به موقعش محبوبیتی برای خود ایجاد نماید وسرافراز ازاین امتحان خارج شود. اما درصورت ماندگاری در کنار موسوی همان سرنوشتی را خواهد داشت که 4 سال پیش تجربه شده است. یادمان نمی رود که رئیس جمهور شدن فرد شایسته ای همچون آقای احمدی نژاد در 4 سال پیش  وظهور این معجزه هزاره هم صدقه سری همین رقابت های احمقانه افراد موسوم به اصلاح طلب از رفسنجانی بگیر تا کروبی و معین و مهرعلیزاده  بدست آمد وبا رای شکنی صورت گرفته بازی به راند دوم کشیده شد و در راند دوم هم با توجه به علاقه مفرط موجود درجامعه نسبت به حضرت رفسنجانی، رئیس جمهورفعلی  جایگزین محمد خاتمی گشت  و از کلاه صندوقی شورای نگهبان بیرون آورده شد  و 4 سال موجبات بدبختی ، آبروریزی وهزاران معضل دیگر داخلی و خارجی گردید.

نگذارید یکبار دیگر این کلاه برسرتان برود که جز پشیمانی چیزی نخواهد داشت !

 

در مورد سایر کاندیداهای مطرح شده  هم باید اضافه کرد که اجازه حضور به اعلمی و نظایر او وقتی داده خواهد شد که مهندسین انتخابات همچون با ر پیشین (در مورد معین و مهرعلیزاده) به این نتیجه برسند که حضور نظایرآنان برای رای شکنی های بیشتر  ضروری است ودرآنصورت حکم حکومتی از زیر تشکچه حضرت سلیمان بیرون خواهد آمد و در غیراینصورت حضور آنان علی القاعده منتفی است. اصرار آقای اعلمی دربه رخ کشانیدن ناتوانی های کاندیداهای موجود علیرغم درست بودن نا بجاست و هیچ کلاهی از این نمد برای کسی ساخته نخواهد شد .محسن رضایی هم برای ان امین باراحتمالا یک سرکتابی باز کرده و برایش خوب آمده وتا سرکتاب دیگر باقی می ماند تا شاید بتواند با یک توجیه مصلحتی دیگر در روزهای آخر برود یک گوشه مصلحت نظام  بنشیند و  بقیه نان و ماستش را بخورد.

بنابراین بیش از این خودرا درگیر یافتن یک جنس خوب از میان  اجناس بظاهر متنوع این بازار مکاره  نکنید که بسیاری از آنها یا اصلا فروشی نیستند ویا اجازه فروش دربازار را ندارند.انتخابات ریاست جمهوری در کشورهای درست ودرمان علی القاعده انتخابی بین دو سه جریان مطرح و قوی ودارای برنامه های مدون و مشخص باید باشد که البته نه امروز ونه دیروز و نه پریروز چنین وضعیتی را شاهدش نبوده ایم. نیمچه برنامه ها و برنامه ریزی این کشور راهم الحمدالله رئیس فعلی سفره اش را جمع کرده و خیال خودش و بقیه را آسوده نموده است.

باز هم تکرار می کنم :حدود یکماه بیشتر به فرصت ایجاد برخی  تغییرات هرچند روبنایی در اوضاع بسیار بد فعلی ایران باقی نمانده است ،تنها راه حل باقیمانده ازنظر راقم این سطور اعلام هرچه سریعتر یک برنامه جامع و صریح اقتصادی ار سوی موسوی و  ائتلاف  هرچه زودتر کروبی و موسوی وهوادارانشان به نفع موسوی است تا شاید در فرصت اندک باقیمانده خبر این ائتلاف وخبر این برنامه به گوش توده های مردم رسانده شود.با اعلام صریح تر تاثیرات سوء سیاستهای نسنجیده دولت فعلی وذکر دلایل بحران های مالی ، تورم ، مشکلات فراوان بخش های  کارو صنعت ، جوانان وغیره برای مردم  بیایید وجریان بازی را عوض کنید. نقش  مهم ارتباطات جهانی و روابط باثبات با دولتهای دیگررا درحل مشکلات مردم  وهموارکردن راه پیشرفت کشور را تشریح کنید وازتکراراین بازی احمقانه تکراری خارج شوید.

در اینجا فی الواقع من یک عذر خواهی درست ودرمان به روح  لورل و هاردی این دوهنرمند بزرگ هم  بدهکار هستم چرا که آن دوبزرگوار در طول زندگی پربارشان جز خنداندن خلق خدا  برخلاف بسیاری دیگر از بندگان همان خدای مذکور، ظلمی برکسی روا نداشته اند  و استفاده ابزاری از درج تصاویر زیبای این دوکمدین، بمنظور تداعی برخی صحنه های اخیررقابتی و همینطور تلطیف فضاهای یکنواخت عکس های موجود نه تنها کاری غیر اخلاقی بوده  بلکه احتمالا اشکالات شرعی هم می تواند داشته باشد!

البته بدنیست اضافه کنم علت عمده این تداعی هم ، یادآوری صحنه هایی از این عزیزان بود که ناخودآگاه درگیرانتخاب ، رقابت ویا مزایده ای می شدند و بعد از جوگیر شدن کامل در ماجرا وبسیاری صحنه های آموزنده و خنده دار دیگر،  درپایان مات و مبهوت ومایوس از کارهای احمقانه  خود، آس و پاس تر از همیشه می نشستند ودر حیرت فرو می رفتند  و لابد 4 سال هم طول می کشید تا از آن حال و هوا به  درآیند!

سایر یادداشت های مرتبط :

توصیه های دوستانه به اصلاح طلبان واقعی کشور!

حکایت آن راننده تاکسی و انتخابات ریاست جمهوری 88 !



  • کلمات کلیدی :
  • جک ساز ::: جمعه 88/3/15::: ساعت 4:34 صبح


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >>دسته بندی یادداشت ها<<

    >>لینک دوستان<<
    مجموعه وبلاگ های ایرانی
    آخرین اخبار ایران و جهان
    بهترین عکس های دنیایی مجازی
    آرشیو بهترین های دنیای مجازی
    سایت ویژه گوشی های سونی اریکسون
    وبلاگ ویژه گوشی های سامسونگ
    معتادت می کنیم ؟فقط یک کلیک
    سایت ویژه گوشی های نوکیا
    بانک مقالات علمی پژوهشی
    مد روز *کامل ترین ژورنال اینترنتی لباس*
    دنیایی از نرم افزار های موبایل
    بخند تا دنیا به روت بخنده
    عجب شیر تو شیری این جا
    جک* اس ام اس
    پایگاهی برای دوست یابی جوانان
    کلیک ؟ مجله الکترونیک شما
    از این جا بهتر وجود نداره
    **ورزش**
    ((مد روز دنیا))
    خنده بازار*مجموعه عکس های طنز*
    فشن ترین لباس های دنیا
    کلیپ های خنده دار برای موبایل شما
    خوشگل ترین ها و خوش پوش ترین ها
    خیاط خونه امروزی
    مسخره ترین وبلاگ دنیا
    دختران! پایگاه ویژه دختران ایران
    بانک مقالات دانشگاهی
    سه بازار محلی برای خندیدن
    آخرین مدل های لباس زنانه
    آخرین اطلاعات سریال های ایرانی
    جنجالی ترین عکس های سینمایی
    هر چیزی که بدرد جوانان ایرانی بخوره
    عشق من سینما
    جک های کار بیست ایرانی
    سرزمین شادی و خنده
    عکس های جنجالی سینمای ایران
    به روز ترین اس ام اس های ایرانی
    لباس*زیبای شما افتخار ما*
    بازی های جاوا برای موبایل
    کشکول از سراسر وب
    بهترین بازیگران زن ایران
    عکس های بازیگران هالیوود
    اس ام اس مناسبت ها
    از شیر مرغ تا جون آدمیزاد
    می خواهی بازیگر بشی بیا اینجا
    خبر خبر خبردار؟؟
    مدل لباس عروس می خوای بیا اینجا
    مدل های دخترانه سال
    میکشمت از خنده مراقب باش!
    ژورنال لباس فرانسوی
    اخبار جالب از سینمای ایران
    سایت ویژه گوشی های موتورلا
    موبایل سرا
    ویژه مدل های لباس مجلسی
    دنبال چیز خاصی می گردی من دارم برات
    عکس های زیبا از بازیگران زیبا
    دوست داری بخندی پس بیا اینجا
    نرم افزار های موبایل
    ویژه مدل های لباس مجلسی
    آموزش دختران
    زنگ*کلیپ*تم*نرم افزار
    امدل های لباس مجلسی

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 77
    بازدید دیروز: 7
    کل بازدید :353814