حکایت نبرد آن همه چیز با این بی همه چیز! - جک و اس ام اس جدید و به روز
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جک و اس ام اس جدید و به روز

کمتر از 4 روز به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری باقیمانده است .دعواها و درگیری ها باتوجه به طبیعت رام نشدنی وخوی تهاجمی بخصوص یکی از این نامزدها که 4 سال است برخرمراد سوار شده و بهیچوجه قصد پذیرش پایان دوران شیرین خرسواریش را ندارد، به اوج خود رسیده است .جا دارد با توجه به شنیده ها و مشاهدات تااین هنگام، دست به یک جمعبندی از وضعیت موجود وکاندیداهای مطرح آن  زده وبرخی اخبار واطلاعات را با هم مرور نماییم .

بالاخره اصرار و پشتیبانی های بسیار زیاد غلامحسین کرباسچی وتیم همراهش  برای معرفی و جلوانداختن  کروبی (البته به نیابت از خود وی !) بعنوان یک مصلح اجتماعی  باعث مطرح شدن جدی تر وی دراین  دعواهای انتخاباتی گردید.پذیرش یک رقابت داخلی مجدد بین کاندیداهایی که اهداف مشترکی را پی می گیرند با توجه به تجارب سالهای گذشته همانطورکه پیشتر هم بطور مفصل راجع به آن صحبت شد در بدو امر بسیار ناگوار بود اما واقعیت اینست که امروز کروبی یک روحانی عامی اما با ذهنی روشن وقابل انعطاف برای جریانات روشنفکری و بیشتر آسیب دیده این سالها وبا شعارو برنامه تغییر محسوب می گردد وبه پشتوانه سوابق غیر قابل انکار او در سیستم حاکمیت ایران امکان طرح مطالباتی ایجاد شده که تا پیش از این فرصت صحبت کردن راجع به آنها وجود نداشته است.بنابراین با توجه به اعلام آگاهی هایی که افرادی همچون عباس عبدی راجع به برنامه های حمایتی آینده و عدم اصرار در بحث های داخلی بین دوکاندیدا مطرح شده تا حدودی خیال همه افراد پی گیراین ماجرا از این بابت راحت گردید. مناظره های شبهای اخیر بخوبی نشان داد که کروبی ناتوانی های بسیاری در مواجهه با اعداد وارقام وحساب وکتاب دارد اما در هر حال نباید از رشته تخصصی او که جر ومنجرهای حوزوی  است  غافل شد. کروبی به مدد همین پشتیبانی ها و طرح مسائل ناگفته در نقش خاتمی سال 76 بازی می کند و همان شعارها را می دهد و به این خاطر و همچنین با شگرد انتخاباتی 4 سال پیش خود یعنی وعده پول ماهانه و غیره امید کسب آرا بیشتری هم دارد .با این وجوداز تاثیربازیگری احمدی نژاد و تیمش در برخ کشیدن ناتوانی های کروبی  ولو به قیمت ارائه آمار و ارقام دروغین و از آن مهمتر اتهام زنی های گسترده به وی بواسطه پرونده اسماء متبرکه ای نظیرشهرام خان جزایری که کاملا هم قابل پیش بینی بود نباید غافل بود. توده های کم بضاعت ودرگیر مردم تا بیایند بفهمند این تهمت از کجا آمده و درست و غلط آن تکذیب و تایید گردد ، تنها خاطره ای که هرشب با خود به بالینشان می برند سرتیتر اتهامات شنیده شده است که قطعا برآرایشان تاثیرگذار خواهد بود.  

میر حسین با راه انداختن جریان سبز علیرغم مخالفت و تحلیل های برخی از روشنفکران مبنی بر اینکه این روش ادامه همان خرافات و امثالهم است و نشانی از آگاهی ندارد، به اعتقاد من بزرگترین شگرد ایجاد همبستگی در بین مردم برای حمایت از این جریان بوده است و درواقع در عرصه هایی که نیاز به گردآوری آراء هرچه بیشتر مردم وجود داشته باشد در صورتی که تمام حرکت مبتنی بر پدرسوختگی های رایج انتخاباتی نباشد چاره ای جز بکاربردن چنین شگردهایی برای هرچه گسترده کردن دامنه نفوذ تبلیغات ندارد و قاعدتا بقیه هم باید از شگردهایی نه الزاما مثل آن در تبلیغاتشان استفاده می کردند.

 

اما برای آقای احمدی نژاد سوای هزاران جای پایی که از خود در هر جایی که قدم گذاشته  به جا می ماند در همین دو مناظره ی اخیربصورت بارزی خصوصیت عوامفریبی و دروغگوییش فرصت ظهوریافته است.اودر مناظره با موسوی چنان زشت و بد عمل کرد که من فکر می کنم حالا حالا ها باید عوارض آن را بپردازد. بازی های بگم بگم؟ ، اسم بردن از افرادی که در جلسه حضور ندارند برای تکرار شیوه ی مردم فریبی که 4 سال پیش برایش تبدیل به نان دانی شد و رای های زیادی جمع کرد،دروغهای آگاهانه آماری ، تکذیب های مکرر و اصرار بر بی اطلاعی حریفان ، تکرارتیک - خنده های احمقانه همیشگی برای نمایش خونسردی کاذب و مظلوم نمایی برای کسب آرای بیشترو نمایش جدا کردن خود از کل نظام جمهوری اسلامی برای  برائت از ضعف های گذشته  آن در اداره جامعه و ایجاد امیدهای کاذب دیگر برای بینندگان از جمله کارهای ا یشان در این مناظره بود . در مناظره کروبی واحمدی نژاد خستگی مفرط اکثریت مردم ازشنیدن  ادبیات آخوندی و بهت کروبی در مواجهه با سناریوی قابل پیش بینی  احمدی نژاد وفرورفتن او در نقش یک کارشناس مادرزاد آمار در آن مناظره شاید در نگاه اول مانعی بزرگ برای شنیدن حرفهای  کروبی می شد .احمدی نژاد هم با استفاده از بهت جناب کروبی همان شب ودر کنار دیوارهای جام جم بهره برداری از آن را آغاز نمود. البته این نقطه ضعف کروبی به هیچوجه نقطه قوتی برای احمدی نژاد محسوب نشد چرا که  اعلام بعدی مخدوش بودن آمارهای ایشان در آن مناظره  در جراید روز بعد و همینطور به رخ کشیده شدن توانایی های بیشتر موسوی در مناظره کروبی با موسوی همه و همه به ابزارهایی برای کاهش آراء احمدی نژاد و افزایش آراء موسوی تبدیل گردیده است. جوابهای خونسردانه موسوی به حرکات پراز استرس او و تسلط جالب توجه او به کل جلسه مناظره  وآن فرصت طلایی 12 دقیقه ای برای ختم جلسه فرصت های خوبی برای موسوی در این مناظره ایجاد نمود. همچنین موسوی در مناظره با کروبی بازهم توانست با اشاره به این جلسه و مناظره با کروبی بهره برداری های بیشتری هم از آن بکند.

 مزور بودن احمدی نژاد از همین جا معلوم بود که او قدرت ارائه  نمودارهای ادعایش رادر مقابل کسانی که توان تحلیل و نقد آن را دارند ندارد واتفاقا در مقابل این سری از افراد دست به هوچی گری های خاص خودش می زند وباصطلاح  از بیخ عرب می شود. آنقدر که دیگر یادش می رود که دکتر است و کارشناس وغیره اما در مقابل کسانی که رشته اصلیشان همین شلوغ بازیها و حرافی کردن ها است به یکباره تغییر شکل  می دهد وحتی هم زبان شدن با چنین اشخاصی را در شان خود نمی داند وتبدیل به یک کارشناس خبره رشته آمار(والبته بخش نموداری اکسل !) می شود. با وجودی که موسوی به زیبایی در جلسه مناظره با کروبی آمارها ونمودارهای اورا به ریشخند  کشید اما جادارد که همچنان توجهمان را به استعدادهای نهفته این بچه پررو جلب کنیم تا بیشتر باروحیاتش آشنا باشیم.  او درآستانه این انتخابات ولابد بخاطر پرشور کردن بیشتر آن ! ریخت و پاش های بسیار زیادی هم نموده است . هیچ سرویس خبری نیست که روز وشب از فتح الفتوحات او و کابینه اش در افتتاح پروژه هایی که البته بسیاری مصرف صرفا انتخاباتی دارند صحبت نکند. باز نشستگان ، معلمان و خلاصه هرقشری که مطالبات چندین ساله داشته باشند و همینطور آمار فراگیری هم داشته باشد در اولویت برخورداری از ریخت وپاش های ملوکانه خواهند بود . رقبا بایستی بیشتر از گذشته بر تداوم این پرداخت ها به آنان و همینطور حقوق معوقه دیگرشان روشنگری نمایند تا مردمی که با بدبختی و بعد از سالها به برکت این انتخابات فرصت در یافت بخشی از آن را پیدا کرده اند از سر ترس از تعطیل شدن این سوراخ کوچک بیت المال، رای هایشان را برای احمدی نژاد به صندوق سرازیر نکنند.

مطلب مهمی که درروزهای پایانی می خواهم به آن اشاره کنم اینستکه مراقب امنیتی شدن فضای کشور باشیم. هرچه دامنه گسترش هواداران یک جریان در متن جامعه گسترش یابد، علیرغم مطلوب بودن آن مشکلات کنترلی و هدایتی هم پیدا می نماید.در حال حاضر موسوی هوادارانی پیدا کرده است که بواسطه عدم طرح کامل برنامه هایش برای آینده ،بدون آگاهی کامل و صرفا از جنبه های احساسی با مسئله جانبداری هایشان از ایشان برخورد می کنند . البته برای هواداران سایر کاندیداها و بخصوص خود احمدی نژاد  این وضع شاید خیلی وسیعتر وجوددارد.نگرانی عمده ای که از این بابت وجوددارد و خود موسوی در شبهای گذشته از نگرانی آن به رهبر نامه نوشته و استمداد طلبیده ،امنیتی شدن فضاها و به هم ریزی اوضاع در مقاطع پیش از انتخابات می باشد.حادثه 18 تیر و چگونگی شکل گیری آن را دوباره به خاطر بیاوریم !شکستن شیشه ها و غارت مغازه ها از مجموعه اتفاقات بی ربطی بود که توسط لباس شخصی ها برای ایجاد فرصت سرکوب کامل خواسته های سیاسی  یک جریان دانشجویی بوجود آمد.لباس شخصی هایی که اتفاقا بیشترین نزدیکی را به طیف احمدی نژاد دارند ومانیفست ماکیاول علیه رحمه را همواره در سرلوحه  برنامه های خود دارند.  با گستردگی های بیشتر دامنه هواداران و عدم مدیریت صحیح آنان  و صرفا استفاده از یک نوار سبز براحتی هر سیاهکاری می تواند به این جامه درآید و فرصتهایی برای شیوه های قبلا تجربه شده   ترور ،سرکوب وایجاد تنفرعمومی همزمان  از کل جریان در جامعه  ایجاد نماید.

مطلب دیگر مراقبت  و پیدا کردن روش هایی برای محافظت هرچه بیشتر از آراء مرد م  می باشد که بایستی توجه بیشتری بدان بشود. آرای دور از شهرها و همینطور خارج از کشور با توجه به سیستم فکری غالب دروغ پرداز موجود و یکدست بودن تیم های برگزارکننده است که می تواند دودمان امیدهای مردم را برای ایجاد این رفورم های هرچند غیر اساسی به باد دهد.

در ضمن باز هم جا دارد به نقش بسیار بزرگ نام نیک جناب هاشمی رفسنجانی و تاثیرات گسترده ای که بردن حتی نام ایشان بر افکار توده های مردم دارد اشاره ای بکنیم! احمدی نژاد برخلاف دعای عجل لولیک الفرجی که در ابتدای هر سخنی  بلغور کرده و می کند بیشترین اعجاز را دراین ایام  درذکر نامهای سحرآمیزتری  یافته است. نامهایی همچون آقازاده ها ، رفسنجانی ، پدر خوانده ، اشرافی گری ، شهرام جزایری ، مافیا ، دم کلفتها و غیره که هنوزاستعداد آن را دارند تا نام اورا برای 4 سال دیگر همچون داغ ننگ بر پیشانی این سرزمین بکوبند و بدون انجام کمترین کار دیگری برروی همین موارد تکراری 4 سال دیگر وقت ، آبرو و منابع دیگر این مرزو بوم را به باد فنا بدهد.

درروزهای پایانی این ماراتن و  در دعواهای گسترده هواداران احمدی نژاد و موسوی که بسیار گسترده تر از خود مناظره هاو تا دیرهنگام هرشب در چهارراهها و مناطق پرترافیک شهر درجریان است  هواداران احمدی نژاد مرتبا به چیز موسوی اشاره می کنند!  وبه این نقطه ضعف کلامی وی که در سخنان زنده اش مرتبا بکارمی برد ،از سوی دیگر موسوی هم  به درستی  بر دروغ پردازی های آشکار وبی پرده و در یک کلام   بر بی همه چیزی رقیبش اشاره می نماید که خود  تجربه و حکایتی دیگررا به عجایب تاریخ این سرزمین افزوده است وامیدواریم  مثل سایر جدالهای تاریخی دیگر ،  این نبرد "چیز" با  "بی همه چیز"  هم بالاخره ختم به خیر گردد !

 

سایر یادداشت های مرتبط :

در باب آداب مناظره با یک " بچه پررو"!

لورل و هاردی درکارزارهای انتخاباتی !

توصیه های دوستانه به اصلاح طلبان واقعی کشور!

حکایت آن راننده تاکسی و انتخابات ریاست جمهوری 88 !



  • کلمات کلیدی :
  • جک ساز ::: چهارشنبه 88/3/27::: ساعت 4:55 صبح


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >>دسته بندی یادداشت ها<<

    >>لینک دوستان<<
    مجموعه وبلاگ های ایرانی
    آخرین اخبار ایران و جهان
    بهترین عکس های دنیایی مجازی
    آرشیو بهترین های دنیای مجازی
    سایت ویژه گوشی های سونی اریکسون
    وبلاگ ویژه گوشی های سامسونگ
    معتادت می کنیم ؟فقط یک کلیک
    سایت ویژه گوشی های نوکیا
    بانک مقالات علمی پژوهشی
    مد روز *کامل ترین ژورنال اینترنتی لباس*
    دنیایی از نرم افزار های موبایل
    بخند تا دنیا به روت بخنده
    عجب شیر تو شیری این جا
    جک* اس ام اس
    پایگاهی برای دوست یابی جوانان
    کلیک ؟ مجله الکترونیک شما
    از این جا بهتر وجود نداره
    **ورزش**
    ((مد روز دنیا))
    خنده بازار*مجموعه عکس های طنز*
    فشن ترین لباس های دنیا
    کلیپ های خنده دار برای موبایل شما
    خوشگل ترین ها و خوش پوش ترین ها
    خیاط خونه امروزی
    مسخره ترین وبلاگ دنیا
    دختران! پایگاه ویژه دختران ایران
    بانک مقالات دانشگاهی
    سه بازار محلی برای خندیدن
    آخرین مدل های لباس زنانه
    آخرین اطلاعات سریال های ایرانی
    جنجالی ترین عکس های سینمایی
    هر چیزی که بدرد جوانان ایرانی بخوره
    عشق من سینما
    جک های کار بیست ایرانی
    سرزمین شادی و خنده
    عکس های جنجالی سینمای ایران
    به روز ترین اس ام اس های ایرانی
    لباس*زیبای شما افتخار ما*
    بازی های جاوا برای موبایل
    کشکول از سراسر وب
    بهترین بازیگران زن ایران
    عکس های بازیگران هالیوود
    اس ام اس مناسبت ها
    از شیر مرغ تا جون آدمیزاد
    می خواهی بازیگر بشی بیا اینجا
    خبر خبر خبردار؟؟
    مدل لباس عروس می خوای بیا اینجا
    مدل های دخترانه سال
    میکشمت از خنده مراقب باش!
    ژورنال لباس فرانسوی
    اخبار جالب از سینمای ایران
    سایت ویژه گوشی های موتورلا
    موبایل سرا
    ویژه مدل های لباس مجلسی
    دنبال چیز خاصی می گردی من دارم برات
    عکس های زیبا از بازیگران زیبا
    دوست داری بخندی پس بیا اینجا
    نرم افزار های موبایل
    ویژه مدل های لباس مجلسی
    آموزش دختران
    زنگ*کلیپ*تم*نرم افزار
    امدل های لباس مجلسی

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 109
    بازدید دیروز: 7
    کل بازدید :353846